
PICCOLO PRISEN 2025
FINALISTER
Her finder du finalisterne, som er nominerede til Piccolo Prisen 2025. Der er i alt 12 konkurrerende, som er fordelt henover en 6 måneders periode (December 2024 til og med Maj 2025), hvor to annoncører hver især bliver publiceret i Samvirke og Ud & Se for deres 1,3 mio. månedlige læsere. Kom tilbage hver måned og se hvem der er med.
December 2024
I December måned blev Possible med en annonce for Sinth og TBWA/Copenhagen med en annonce for Ærø Whisky nomineret til Piccolo Prisen 2025. Deres annoncer kan ses nedenfor.

SINTH
Annoncør: We’re Not In Kansas Anymore ApS
Produkt: SINTH
Bureau: Possible.dk
Kreativt team: Jesper Isholm, Martin Gjerløff, Frederik Hauch Jensen
Målgruppe: Danske mænd og kvinder i alderen 18-35 som vi har inddelt i tre forskellige typer:
1. Young Adults: Unge trendbevidste mennesker som søger unikke smagsoplevelser
2. Millennials: Eventyrlystne forbrugere der værdsætter kvalitet og innovation
3. Party-goers: Sociale mennesker som leder efter noget nyt og spændende til at løfte deres natteliv
SINTH er verdens første ready to drink cocktail med absinth, og derfor ikke lige som alle de andre på markedet. Derfor er det SINTHs natur og markedsposition at være “something else” i alt hvad vi gør. Således også i annoncering. Og dette er selv idéen med annoncen. At gøre det stikmodsatte af, hvad konventionerne dikterer.


Ærø Whisky
Annoncør: Ærø Whisky APS
Produkt: Ærø Whisky
Bureau: TBWA/Copenhagen
Kreativt team: Peder Stryhn, Kim Hartman, Simon Iversen
Målgruppe: Voksne over 18 år med god smag.
Ærø Whisky er skabt, og drives, af en lille gruppe ildsjæle i sidebygningen til den historiske Gamle Købmandsgaard i Ærøskøbing. Man kan smage passionen og de tårnhøje ambitioner i de ædle dråber, der ender med at komme på firkantede flasker, der godt kunne minde lidt om en cologne. Dét, og Ærøs historiske maritime traditioner, blev hos TBWA destilleret til den fineste sømandsparfume. Men husk: den er kun lavet til at blive drukket!
Januar 2025

I Januar måned blev Brandhouse med en annonce for 7-Eleven og Nørgård Mikkelsen med en annonce for Blå Kors nomineret til Piccolo Prisen 2025. Deres annoncer kan ses nedenfor.

7-Eleven
Annoncør: 7-Eleven
Produkt: Croissant
Bureau: Brandhouse
Kreativt team: Claus Salling Johansen, Erik Dahlström, William Barfoed
Målgruppe: Folk på farten, der fristes af produkter med god smag og kvalitet – og hvor prisen bare skal være god.
Folk på farten, der frem for alt prioriterer convenience – og hvor tilbud/pris nogle gange er årsagen til købet.

Blå Kors
Annoncør: Blå Kors
Produkt: Rådgivning om alkoholvaner/viden
Bureau: Nørgård Mikkelsen
Kreativt team: Laura Mørch og Emilie Wotkjær Helbig
Målgruppe: Unge og forældre med pre-teens.
I dag starter unge med at drikke helt ned i 11-årsalderen, og det sætter Blå Kors fokus på, fordi unge drikker tidligere end nogensinde før. Det er tankevækkende og skræmmende, at Danmark holder fast i sin ærgerlige rekord: danske unge har det højeste forbrug af alkohol sammenlignet med unge i andre europæiske lande. Heldigvis er det bevist, at det gør en forskel at tage snakken med unge om alkohol og grænser. Så tag snakken. Jo før, jo bedre.
Februar 2025

I Februar måned blev Robert/Boisen & Like-Minded med en annonce for WWF og Miljøbevægelsen NOAH nomineret til Piccolo Prisen 2025. Deres annoncer kan ses nedenfor.

WWF
Annoncør: Verdens Naturfonden
Produkt: Donation til fordel for verdens vilde natur
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded
Kreativt team: Carl-Emil Isbrand, Sheraz Ali
Målgruppe: Alle der sætter pris på vild natur
Det bliver sværere og sværere at se skoven for bare træer. Eksperter advarer om, at Amazonas regnskoven nærmer sig et punkt, hvor den ikke længere kan regenerere sig selv. WWF arbejder derfor hver dag for sikre verdens vilde natur.

NOAH
Annoncør: Miljøbevægelsen NOAH – Mediegruppen
Produkt: Bliv støttemedlem hos Miljøbevægelsen NOAH
Bureau: NOAH mediegruppen
Kreativt team: Frederikke Becher, Nanna Clifforth, Tobias Jespersen og Mads Kjærgaard Lange
Målgruppe: Miljøbevidste danskere, som er bekymret for klimaet og som søger en måde at engagere sig på.
Krimakrisen kradser, men de fleste annoncer handler stadig om at sælge noget. Vores annonce handler om at gøre noget! Vi kan nemlig ikke løse de kriser, vi står overfor, hvis vi hver især kun kerer os om vores egen lille boble. Der er behov for kollektiv handling, og jo før, jo bedre. Miljøbevægelsen NOAH har siden 1969 sat en ære i at stoppe den gode stemning til forbrugsfesten. Det er den arv, vi her bygger videre på.