En original idé til det originale reklamemedie.
Vind et rejsegavekort til en værdi af DKK 50.000
PICCOLO PRISEN er en pris for den bedste og mest kreative udnyttelse af printmediet. Prisen overrækkes første gang ved ÅRETS RAMBUK 2025 og er awardshowets eneste printpris.
Se mere om ÅRETS RAMBUK
At koge en stor idé ned til blot én enkelt side er for mange en af de mest angstprovokerende reklamediscipliner. Her kan du nemlig ikke klæde din idé på med virkemidler som lyd, musik, bevægelse og dramaturgi, som du kan på dynamiske formater. Den skal præsenteres helt nøgent og med et samuraisværds skarphed. Derfor er det også en af de sværeste og mest respektindgydende discipliner.
Har du en genial idé, så send den til os. Bliver din idé udvalgt, bliver den publiceret og præsenteret for Ud & Se og Samvirkes 1,3 mio. månedlige læsere.
God fornøjelse!
PICCOLO MEDIA GROUP APS
Læs mere om konkurrencen nedenfor.
Har du spørgsmål?
Mon ikke du kan få svar på dit spørgsmål i vores FAQ, som er nederst på siden?
Du er altid velkommen til at sende os en mail på pp@piccolomedia.dk. Alternativt er du også altid velkommen til at tage direkte kontakt til din faste mediekontakt hos PICCOLO MEDIA GROUP:
Der er ingen begrænsning på antallet af deltagere på et team. Hele bureauet kan deltage, hvis det ønskes!
Ja, vi forventer, at idéen er godkendt af kunden inden indsendelse. Selvom dette ikke er eksplicit angivet i vores betingelser, anser vi det for en implicit forudsætning, så vi sikrer, at de udvalgte idéer kan realiseres og publiceres som planlagt.
Ja, NGO’er er velkomne til at indsende bidrag. Dog kan annoncer ikke udarbejdes for direkte konkurrenter til DSB og Coop, fx andre transportselskaber (som Flixbus) eller dagligvarekæder og virksomheder inden for måltidskasser. Endvidere kan budskabet ikke være nedsættende over for DSB og Coop.
Det er muligt at tilpasse tidspunktet for indrykning til specifikke kampagner. Vi opfordrer til at styrke relevansen ved at tage højde for særlige anledninger eller sæsoner, hvis det bidrager til annoncen.
Vi opfordrer annoncører til at tilpasse deres budskab til det specifikke medie og læsersituationen. Ud & Se bliver ofte læst under togrejser, primært under pendling. Dette unikke læsemiljø kan udnyttes til at skabe ekstra relevans for annoncens indhold. Det er muligt at tage højde for læsersituationen og vælge mediet, hvor budskabet passer bedst.
Formatet er fastlagt som helsider. Dette sikrer, at alle deltagere har samme udgangspunkt og konkurrerer på lige vilkår, med én blank side at udfolde kreativiteten på.