Piccolo Prisen2024-10-31T12:49:20+00:00

En original idé til det originale reklamemedie.

Vind et rejsegavekort til en værdi af DKK 50.000

PICCOLO PRISEN er en pris for den bedste og mest kreative udnyttelse af printmediet. Prisen overrækkes første gang ved ÅRETS RAMBUK 2025 og er awardshowets eneste printpris.

Se mere om ÅRETS RAMBUK

At koge en stor idé ned til blot én enkelt side er for mange en af de mest angstprovokerende reklamediscipliner. Her kan du nemlig ikke klæde din idé på med virkemidler som lyd, musik, bevægelse og dramaturgi, som du kan på dynamiske formater. Den skal præsenteres helt nøgent og med et samuraisværds skarphed. Derfor er det også en af de sværeste og mest respektindgydende discipliner.

Har du en genial idé, så send den til os. Bliver din idé udvalgt, bliver den publiceret og præsenteret for Ud & Se og Samvirkes 1,3 mio. månedlige læsere.

God fornøjelse!

PICCOLO MEDIA GROUP APS


Læs mere om konkurrencen nedenfor.

Har du spørgsmål?

Mon ikke du kan få svar på dit spørgsmål i vores FAQ, som er nederst på siden?

Du er altid velkommen til at sende os en mail på pp@piccolomedia.dk. Alternativt er du også altid velkommen til at tage direkte kontakt til din faste mediekontakt hos PICCOLO MEDIA GROUP:

Er der et maksimalt antal personer, der kan være på det team, som indsender et bidrag?2024-10-31T09:48:55+00:00

Der er ingen begrænsning på antallet af deltagere på et team. Hele bureauet kan deltage, hvis det ønskes!

Skal idéen være godkendt af kunden, før den indsendes?2024-10-31T09:48:33+00:00

Ja, vi forventer, at idéen er godkendt af kunden inden indsendelse. Selvom dette ikke er eksplicit angivet i vores betingelser, anser vi det for en implicit forudsætning, så vi sikrer, at de udvalgte idéer kan realiseres og publiceres som planlagt.

Er det tilladt at indsende kampagner på vegne af NGO’er?2024-10-31T09:48:09+00:00

Ja, NGO’er er velkomne til at indsende bidrag. Dog kan annoncer ikke udarbejdes for direkte konkurrenter til DSB og Coop, fx andre transportselskaber (som Flixbus) eller dagligvarekæder og virksomheder inden for måltidskasser. Endvidere kan budskabet ikke være nedsættende over for DSB og Coop.

Kan indryknings-tidspunktet tilpasses specifikke kampagner (fx i anledning af Valentines Day), eller skal annoncerne være mere generiske, så de kan udkomme året rundt?2024-10-31T09:47:38+00:00

Det er muligt at tilpasse tidspunktet for indrykning til specifikke kampagner. Vi opfordrer til at styrke relevansen ved at tage højde for særlige anledninger eller sæsoner, hvis det bidrager til annoncen.

Udkommer annoncerne altid i begge magasiner, eller kan man vælge kun at udkomme i det ene (fx hvis budskabet passer særligt til Ud & Se og relaterer til togrejser)?2024-10-31T09:47:13+00:00

Vi opfordrer annoncører til at tilpasse deres budskab til det specifikke medie og læsersituationen. Ud & Se bliver ofte læst under togrejser, primært under pendling. Dette unikke læsemiljø kan udnyttes til at skabe ekstra relevans for annoncens indhold. Det er muligt at tage højde for læsersituationen og vælge mediet, hvor budskabet passer bedst.

Er der kun mulighed for at indsende helsider, eller kan man også indsende idéer til dobbeltopslag?2024-10-31T09:44:39+00:00

Formatet er fastlagt som helsider. Dette sikrer, at alle deltagere har samme udgangspunkt og konkurrerer på lige vilkår, med én blank side at udfolde kreativiteten på.

Go to Top